DEVAM:
13. Bir Kimsenin Boşadıgı Karısına —Cariye Olarak— Malik Olması
وَحَدَّثَنِي
عَنْ مَالِكٍ
: أَنَّهُ
سَأَلَ ابْنَ
شِهَابٍ عَنْ
رَجُلٍ
كَانَتْ
تَحْتَهُ
أَمَةٌ
مَمْلُوكَةٌ،
فَاشْتَرَاهَا
وَقَدْ كَانَ
طَلَّقَهَا
وَاحِدَةً،
فَقَالَ :
تَحِلُّ لَهُ
بِمِلْكِ
يَمِينِهِ،
مَا لَمْ
يَبُتَّ
طَلاَقَهَا،
فَإِنْ بَتَّ
طَلاَقَهَا،
فَلاَ
تَحِلُّ لَهُ
بِمِلْكِ
يَمِينِهِ،
حَتَّى
تَنْكِحَ
زَوْجاً
غَيْرَهُ.
imam Malik, îbn
Şihab'a: «Bir adam nikahında olan bir cariyeyi bir talakla boşadıktan sonra,
satın alsa kendisine helal olur mu?» diye sordu. O da:
«Üç talakla
boşamadıkça, mülkiyetine geçmesiyle kendisine helal olur. (Onunla karı koca
hayatı yaşar) Eğer üç talakla boşanuşsa, boşadığı cariye başka biriyle evlenip
tekrar boşanmadan kendisine helal olmaz» dedi.
قَالَ
مَالِكٌ فِي
الرَّجُلِ
يَنْكِحُ الأَمَةَ،
فَتَلِدُ
مِنْهُ،
ثُمَّ
يَبْتَاعُهَا
: إِنَّهَا
لاَ تَكُونُ
أُمَّ وَلَدٍ
لَهُ، بِذَلِكَ
الْوَلَدِ
الَّذِي
وَلَدَتْ
مِنْهُ
وَهِيَ
لِغَيْرِهِ،
حَتَّى
تَلِدَ مِنْهُ
وَهِيَ فِي
مِلْكِهِ،
بَعْدَ
ابْتِيَاعِهِ
إِيَّاهَا.
İmam Malik der
ki: Bir adam başka birinin cariyesini nikahlasa ve ondan bir çocuğu olsa, sonra
onu satsa, o cariye, başkasının milkinde olarak kendisinin ümmüveledi olmaz.
Ancak cariyeyi satın aldıktan sonra kendisinin milkinde olarak çocuğu doğurursa
o zaman cariye kendisinin ümmii veledi olur.
قَالَ
مَالِكٌ :
وَإِنِ
اشْتَرَاهَا
وَهِيَ حَامِلٌ
مِنْهُ،
ثُمَّ
وَضَعَتْ
عِنْدَهُ،
كَانَتْ
أُمَّ
وَلَدِهِ
بِذَلِكَ الْحَمْلِ،
فِيمَا نُرَى
وَاللَّهُ
أَعْلَمُ.
İmam Malik der
ki: Nikahında iken kendisinden hamile kalan cariyeyi satın alıp çocuğu yanında
doğurunca da ümmü veled sayılır.